کلاه کاسکت نیترینوساز موتورسیکلت از موتورسواران بزرگسال درگیر در حوادث رانندگی محافظت می کند و استفاده از آن با کاهش میزان مرگ و میر و خطر آسیب به سر همراه است. با این حال، چنین اثر محافظتی استفاده از کلاه کاسکت برای دوچرخه سواران درگیر در برخورد مشاهده نشد.
سفر با موتورسیکلت برای سالها بخشی از زندگی روزمره بوده است و به دلیل آب و هوای مناسب و تراکم جمعیت بالا، یک روش مهم حملونقل در تایوان باقی مانده است. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در تایوان، در سال 2011، 3323 نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته شدند که بیش از 60 درصد آنها راکبان یا سرنشین موتورسیکلت بودند.
دوچرخه سواری در تایوان نه تنها به عنوان وسیله حمل و نقل، بلکه به عنوان نماد تناسب اندام شخصی نیز رایج شده است. در ایالات متحده، آمارهای ملی گزارش می دهند که سالانه 500000 نفر دچار جراحات ناشی از دوچرخه می شوند که منجر به مرگ حدود 800 نفر می شود.
تخمین زده می شود که به ازای هر 2 میلیون سفر، 600 جراحت رخ می دهد و یک دوچرخه سوار در اثر برخورد جان خود را از دست می دهد. در تایوان، یک مطالعه همگروهی گذشته نگر نشان داد که دوچرخه سواران نسبت شانس تعدیل شده (AOR) 1.2 برابر بیشتر از موتورسواران برای مرگ و میر در بیمارستان داشتند.
اگرچه اثر محافظتی کلاه کاسکت موتورسیکلت قبلاً در ادبیات به خوبی تثبیت شده است. آسیب به سر هنوز به عنوان یک علت مهم مرگ و میر در میان قربانیان موتور سیکلت در نظر گرفته می شود. برخوردها آسیب به سر نیز علت اصلی بستری شدن در بیمارستان صدمات ناشی از دوچرخه است.
داده های تخمینی در سال 2000 نشان می دهد که تقریباً 8 میلیارد دلار سالانه در ایالات متحده برای مراقبت از قربانیان تصادف دوچرخه هزینه می شود که از دیدگاه بهداشت عمومی هزینه قابل توجهی است. صدمات سر اغلب در تصادفات رانندگی موتورسیکلت و دوچرخه رخ می دهد و عواقب شدیدی دارد.
با این حال، قوانین فعلی در تایوان فقط استفاده از کلاه کاسکت را برای موتورسواران اجرا می کند، در حالی که استفاده از کلاه کاسکت برای دوچرخه سواران اختیاری است. در نتیجه استفاده از کلاه کاسکت در بین موتورسواران بیشتر از دوچرخه سواران رایج است. علاوه بر این، بیشتر کلاه کاسکت دوچرخه کوچکتر است